Blog

 
Posted by admin in projektowanie stron internetowych

Ikonografia

Czy ikony składające się z samego obrysu są trudniejsze do zrozumienia?
Wraz z wydaniem systemu iOS7, firma Apple dokonała najbardziej znaczących zmian odnośnie wyglądu swoich aplikacji w stosunku do poprzednich wersji. Język projektowania w systemie iOS7 kładzie nacisk na lekkie, niemal minimalistyczne podejście do estetyki interfejsu, w tym całej ikonografii używanej do oznaczania działań i podglądów w ramach aplikacji.
Chociaż ta zmiana z pewnością modernizuje i upraszcza system operacyjny firmy Apple, ale również ma wpływ na to jak jest postrzegany i używany przez ludzi. Niektórzy twierdzą, że nie było konieczności zastosowania tych zmian.
Ikony są szeroko stosowane w aplikacjach mobilnych, aby wyjaśnić czym jest dana opcja i do czego służy. Powinny stanowić szybką i wyraźną komunikację pomiędzy urządzeniem a użytkownikiem. Ale czy tak robią?
Projektant oprogramowania Aubrey Johnson napisał artykuł, twierdząc, że: „‚Puste ikony’ to więcej pracy dla użytkowników” – argument Audrey’a sprowadza się do idei, że skomplikowane kształty są trudniejsze do analizy i zrozumienia niż prosty solidny kształt, który zawiera mniej elementów wizualnych. Elementy mniej wizualne, oznaczają łatwiejsze i szybsze ich zrozumienie NA TEJ ZASADZIE POWINNO BYC OPARTE BUDOWANIE  SKLEPÓW INTERNETOWYCH. Argument Aubrey’a wydaje się mieć sens, ale nie wszyscy się zgadzają.
Bobby Salomon, napisał: „Prawdopodobnie przechowujesz setki, jeśli nie tysiące symboli w swojej głowie, więc nie jestem pewien, jak kilka „pustych ikony” może stanowić problem w zrozumieniu jego zastosowania”.
Bobby zauważa, że język pisany jest w zasadzie zbiorem „pustych ikon” i, że łatwo się je przetwarza i rozumie podczas czytania na co dzień. W interfejsie ikonografia musi się z użytkownikiem komunikować – czy jesteśmy zaznajomieni z nia, czy nie.

Według Ciebie, które ikony na pierwszy rzut oka są łatwiejsze do zrozumienia – puste czy wypełnione?

Sorry, the comment form is closed at this time.