Google Analytics
Google Analytics to usługa analityki internetowej, która zapewnia statystyki i podstawowe narzędzia analityczne do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) i celów marketingowych. Usługa jest częścią Google Marketing Platform i jest dostępna za darmo dla każdego, kto ma konto Google.
Google Analytics pozyskuje dane użytkownika od każdego odwiedzającego witrynę za pomocą tagów stron. Tag strony JavaScript jest wstawiany do kodu każdej strony. Ten tag działa w przeglądarce internetowej każdego odwiedzającego, zbierając dane i wysyłając je na jeden z serwerów gromadzenia danych Google. Google Analytics może następnie generować konfigurowalne raporty do śledzenia i wizualizacji danych, takich jak liczba użytkowników, współczynnik odrzuceń, średni czas trwania sesji, sesje według kanału, odsłony stron, ukończenie celów i inne. Znacznik strony działa jako błąd internetowy lub sygnał nawigacyjny, aby zebrać informacje o odwiedzających. Ponieważ jednak opiera się na plikach cookie, system nie może zbierać danych dla użytkowników, którzy je wyłączyli.
Google Analytics zawiera funkcje, które mogą pomóc użytkownikom zidentyfikować trendy i wzorce w sposobie interakcji odwiedzających w ich stronach internetowych. Funkcje umożliwiają zbieranie, analizę, monitorowanie, wizualizację, raportowanie i integrację z innymi aplikacjami. Funkcje te obejmują:
- narzędzia do wizualizacji i monitorowania danych, w tym pulpity nawigacyjne, karty wyników i wykresy ruchu, które wyświetlają zmiany danych w czasie
- filtrowanie danych, manipulacja i analiza lejka
- interfejsy programów aplikacji do zbierania danych (API)
- analityka predykcyjna, wykrywanie inteligencji i anomalii
- segmentacja do analizy podzbiorów, takich jak konwersje
- niestandardowe raporty dotyczące reklamy, pozyskiwania, zachowań odbiorców i konwersji;
- udostępnianie i komunikacja w oparciu o e-mail
- integracja z innymi produktami, w tym Google Ads, Google Data Studio, Salesforce Marketing Cloud, Google AdSense, Google Optimize 360, Google Search Ads 360, Google Display & Video 360, Google Ad Manager i Google Search Console
W panelu Google Analytics użytkownicy mogą zapisywać profile dla wielu witryn i zobaczyć szczegóły dla kategorii domyślnych lub wybrać niestandardowe metryki do wyświetlenia dla każdej witryny. Dostępne kategorie do śledzenia obejmują przegląd treści, słowa kluczowe, witryny odsyłające, przegląd odwiedzających, nakładkę mapy i przegląd źródeł ruchu. Pulpit nawigacyjny można przeglądać w witrynie Google Analytics i jest dostępny za pośrednictwem widżetu lub wtyczki do osadzania w innych witrynach. Dostosowane pulpity nawigacyjne Google Analytics są również dostępne u niezależnych dostawców.