Co to jest UX?

image

Czy UX może przynieść dużo korzyści?

Jeśli prowadzisz lub zamierzasz prowadzić stronę internetową bądź sklep internetowy, która będzie prezentować Twoje produkty oraz usługi potencjalnemu klientowi, UX może dać Ci sporo korzyści.

Twoja strona od samego początku powinna robić dobre wrażenie. Dzięki metodologii UX, możemy dopracować każdy szczegół Twojej strony tak, aby klienci już na początku oniemieli z wrażenia i chcieli do Ciebie wracać. Obecnie na rynku powstaje dużo nowych firm, które chcą zaistnieć w internecie. Tworzone są na WordPressie (w połączeniu z serwerem, domeną i ssl), który znacznie ułatwia powstawanie i obsługę stron. Aby każda strona wyróżniała się wsród konkurencji i była dopracowana w 100% stosuje się metodologie UX.

Nie tylko wygląd ma znaczenie. Drugą bardzo ważną kwestią jest jej użyteczność, łatwość zrozumienia przez klienta i intuicyjność. W internecie krąży wiele stron, gdzie klient chociaż przez chwilę zastanawiał się gdzie “kliknąć”, aby uzyskać to, czego potrzebuje. Aby klient dokonał zakupu i wracał do Twojej strony, pomocny okazuje się UX. 

A więc czym jest UX? User Experience jest projektowaniem wrażeniem, jakich doznaje Twój klient, kiedy przegląda Twoją stronę.

Jak myślisz co zrobi klient, który będzie miał problem odnaleźć się na Twojej stronie, który nie będzie wiedział jak coś kupić czy chociażby jak wrócić do poprzedniej strony? Odpowiedź jest oczywista….. Poszuka strony, która będzie bardziej intuicyjna. UX pomoże w stworzeniu strony bądź aplikacji, która przyciągnie wyglądem, a zatrzyma prostotą i intuicyjnością, aby klient nie szukał rozwiązań na innych portalach.

Wstępna analiza, którą możesz zrobić sam:

  1. Treść – powinna być napisana prosto i ułożona w sposób bezproblemowy dla klienta, kiedy będzie czegoś szukał, dotyczy to zarówno rozmieszczenia podstron, nawigacji na stronie oraz nazewnictwa pozycji w menu, linków oraz formularzy
  2. Estetyka – powinna być zgodna z tożsamością Twojej marki oraz być atrakcyjna dla użytkownika. Zastanów się czy jest coś co powinieneś zmienić i czego mogą oczekiwać Twoi klienci
  3. Animacje – mówiąc o animacjach, mam na mysli animacje zwiększające intuicyjność strony, czyli np. jak zachowuje się menu po najechaniu, czy te przejścia są płynne po kliknięciu
  4. Obsługa klienta – ważnym aspektem jest kontakt z klientem, czy odpowiadasz na maile, wiadomości z facebooka, czy raczej unikasz tego kontaktu

Pamiętaj, że kryteria analizy Twojej strony mogą być różne – w zależności od poszukiwanych informacji. Sprawdź także swoją konkurencję przy tej samej analizie i oceń sam czy jest coś co można by było poprawić.

Polecane posty