Media społecznościowe dla właścicieli małych firm

image

Jeśli ideą prowadzenia małej firmy jest rozwój tego biznesu, to rozwijanie silnej obecności w mediach społecznościowych jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie celu bez wydawania dużych pieniędzy. W tym przewodniku pokażemy Ci kluczowe działania, które musisz podjąć, aby zwiększyć świadomość marki, zaangażować odbiorców i rozwinąć komunikaty marki w mediach społecznościowych.

Jakiego zwrotu z inwestycji możesz oczekiwać od marketingu w mediach społecznościowych?

Opracowanie solidnej strategii marketingowej dla małych firm dla mediów społecznościowych zajmuje trochę czasu i wysiłku. Chociaż nie ma średniego zwrotu z inwestycji (ROI) w mediach społecznościowych, możesz spodziewać się pewnego wzrostu po kilku miesiącach strategicznej kampanii w mediach społecznościowych. To, jak ważny będzie Twój zwrot z inwestycji z kanałów społecznościowych, zależy od dwóch głównych czynników: czasu, w którym zobowiążesz się do tych platform i kontroli jakości.

Jeśli masz zasoby, dobrym rozwiązaniem może być zatrudnienie kogoś do zarządzania mediami społecznościowymi w pełnym wymiarze godzin. Jako mała firma możesz nie mieć zasobów kadrowych, które większe marki są w stanie zobowiązać się do dostarczania treści w mediach społecznościowych. Ale dzięki jasnej strategii i zaangażowaniu w jej realizację, nie powinieneś potrzebować dużego zespołu, aby zbudować swój biznes na wybranych platformach społecznościowych.

Które wskaźniki KPI marketingu w mediach społecznościowych powinieneś śledzić?

Niezależnie od tego, jaką strategię mediów społecznościowych tworzysz, ważne jest, aby ustawić pewne wskaźniki wydajności dla każdego z kanałów mediów społecznościowych i całej swojej obecności społecznościowej. Śledzenie tych wskaźników pomoże upewnić się, że jesteś na dobrej drodze – i dowiedzieć się, gdzie musisz iterować i optymalizować.

Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), na które będziesz chciał zwrócić okoj, to:

  • Świadomość. Ile osób jest świadomych Twojej marki bezpośrednio za pośrednictwem mediów społecznościowych (np. poprzez pomiar liczby obserwujących)?
  • Zaangażowanie. W jaki sposób Twoi odbiorcy wchodzą w interakcję z Twoimi wiadomościami w mediach społecznościowych (np. polubienie, udostępnienie i skomentowanie Twoich postów)?
  • Konwersja. Ile osób podejmuje działania bezpośrednio w wyniku Twoich wysiłków w mediach społecznościowych (np. kliknięcie na Twoją stronę internetową)?
  • Nastroje konsumentów. Dowiedzenie się, co Twoja obecna baza klientów myśli o Tobie, pomoże Ci dostosować wiadomości do ich potrzeb. Taktyki mediów społecznościowych dla małych firm są niezmiennie wyciągane z tych ujawniających danych.

Zwiększanie świadomości Twojej marki w mediach społecznościowych

Ponieważ tak wiele osób i marek korzysta z mediów społecznościowych każdego dnia, budowanie własnej obecności w mediach społecznościowych, która wyróżnia się na tle hałasu i konkurencji, nie jest łatwym zadaniem. Masz jednak przewagę: Jako mała firma prawdopodobnie masz jasną historię do opowiedzenia, co stawia Twoją markę w dobrej pozycji, aby przyciągnąć uwagę docelowych odbiorców. Wielu konsumentów ufa małym firmom bardziej niż dużym. Treści w mediach społecznościowych dają możliwość rozwijania zaufania konsumentów jako podstawowej części Twojej podróży wzrostu.

Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać, aby zwiększyć świadomość swojej marki w przestrzeni mediów społecznościowych:

Publikuj treści w częstej, spójnej kadencji

Najlepszym sposobem, aby być widocznym w mediach społecznościowych, jest regularne publikowanie wartościowych treści. Zaplanuj swoje treści z wyprzedzeniem, abyś zawsze miał coś gotowego do opublikowania, i zainwestuj w narzędzia, które upraszczają udostępnianie społecznościowe z Twojej witryny.

Spraw, aby Twoje treści w mediach społecznościowych były wciągające

Daj swoim odbiorcom powody do interakcji. Co angażuje w Twoją markę? Rozważ udostępnienie filmów o rozwoju produktu, konkursów lub uroczystości osób, które dla Ciebie pracują. Zrób listę wszystkiego, co może zainteresować grupę docelową i wykorzystaj ją do kształtowania swojej strategii.

Dostosuj swoje wiadomości społecznościowe, aby były zgodne z nastrojami odbiorców

Regularnie śledź swoje wskaźniki w mediach społecznościowych, aby zobaczyć, jak rośnie świadomość Twojej marki i jak ludzie myślą o Twoich treściach. Niektóre sieci społecznościowe oferują wbudowane informacje o danych, które pokazują najpopularniejsze posty i zaangażowanych obserwujących. Koniecznie sprawdź analitykę swojej witryny, aby zobaczyć, które posty społecznościowe najlepiej generują ruch.

Małe firmy i start-upy, które stosują te metody, zaczną wyglądać na znacznie większe dla swoich odbiorców. Im więcej obserwujących wygenerujesz, tym większe prawdopodobieństwo interakcji – i ostatecznie transakcji biznesowych – z Tobą i Twoją firmą.

Planowanie tego, co publikujesz i kiedy to publikujesz

Dwa kluczowe czynniki wpływające na skłoniających ludzi do interakcji z Twoimi treściami to to, co publikujesz i kiedy je publikujesz.

Musisz zrozumieć swoich odbiorców i niuanse ich upodobań, abyś mógł tworzyć treści w mediach społecznościowych, które nie tylko odzwierciedlają to, kim jesteś jako firma, ale także zapewniają to, co Twoi odbiorcy mają nadzieję zobaczyć, gdy sprawdzą swoje kanały społecznościowe.

Jakie treści lubią Twoi odbiorcy?

Na przykład, czy chcą pięknej fotografii starannie rozmieszczonych produktów? A może wolą oglądać filmy z rozpakowaniem influencerów przeglądających funkcje twoich produktów?

Wiedza o tym zadecyduje nie tylko o tym, jak tworzysz treści w mediach społecznościowych, ale także o tym, gdzie je hostujesz. W tym przypadku prawdopodobnie byłby to wybór między Instagramem – sfotografowanym przez profesjonalnego fotografa i dostosowanym do Twojej marki za pomocą aplikacji Unfold z Squarespace – a amatorskim materiałem wideo nakręconym na telefon i przesłanym na YouTube.
Jako rozwijająca się firma ze stosunkowo małą publicznością, tego typu informacje oparte na smaku powinny być proste, aby dowiedzieć się, czy przeprowadzasz skuteczne badania odbiorców.

Kiedy twoi odbiorcy są online?

Oprócz rodzajów treści, które powinieneś umieszczać w swoich kanałach mediów społecznościowych, ważne jest, aby zastanowić się, o jakich porach dnia i tygodnia, kiedy konkretni odbiorcy najprawdopodobniej będą online – i odpowiednio zaplanować.

Odbiorcy znacznie rzadziej widzą Twoje posty – niezależnie od jakości treści – jeśli udostępniasz je na swoich kanałach w czasach, gdy Twoi odbiorcy zazwyczaj nie są zaangażowani w mediach społecznościowych. To dlatego, że niektóre algorytmy społecznościowe nadają priorytet treściom w zależności od tego, jak najnowsze są one dla widza. Pomaga sprawdzić analitykę witryny, aby zobaczyć, o której godzinie ludzie klikają Twoją witrynę, aby lepiej zrozumieć szczytowy przepływ ruchu z mediów społecznościowych.

Według Hootsuite, zazwyczaj najlepsze dni i godziny na publikowanie to wtorki, środy i czwartki około 10 rano, ale różni się to dla każdej marki, odbiorców i platformy społecznościowej. Więc nie zadowalaj się tylko średnią. Jeśli to zrobisz, możesz zostać zagłuszony hałasem wszystkich innych publikujących w tym samym czasie.

Wybór platform społecznościowych dla Twojej marki

Jeśli dopiero zaczynasz swoją strategię społeczną, prawdopodobnie zadajesz niektóre z tych kluczowych pytań:

  • “Na jakich platformach mediów społecznościowych powinna być obecna moja firma?”
  • “Czy powinienem publikować te same treści we wszystkich mediach społecznościowych?”
  • “Jak zarządzasz wieloma platformami?” 

Wybór platform mediów społecznościowych dla Twojej firmy nie musi być skomplikowany. Chodzi o ocenę względnych korzyści każdej platformy, ponieważ odnoszą się one do grupy docelowej.

Oto niektóre z najpopularniejszych sieci społecznościowych:

  • Facebook. Facebook, największy ze wszystkich mediów społecznościowych z 2,93 miliarda użytkowników miesięcznie, którzy pasują przede wszystkim do grupy demograficznej w wieku 35-44 lat, umożliwia konfigurowanie strony, publikowanie wiadomości i linków do witryny, udostępnianie zdjęć i odpowiadanie na komentarze do Twojego posta. Możesz także rozpocząć filmy na żywo, co jest świetne, jeśli prowadzisz wydarzenie lub wprowadzenie produktu na rynek.
  • Instagram. Z miliardem użytkowników, z których 31,7% ma od 25 do 34 lat, Instagram jest miejscem do udostępniania zdjęć i filmów, które opowiadają historię Twojej marki zróżnicowanej publiczności. Możesz używać hashtagów do kierowania ruchem, publikowania historii i bębnów oraz budowania systemu identyfikacji wizualnej swojej marki na swojej.
  • Twitter. 330 milionów ludzi na całym świecie korzysta z platformy mikroblogowej Twitter. Są w dużej mierze wykształconymi odbiorcami o wysokich dochodach i korzystają z platformy do dzielenia się nastrojami, trendami i opiniami. Jedną z najlepszych rzeczy na Twitterze jest to, że użytkownicy mogą wchodzić w interakcje bezpośrednio z markami i influencerami.
  • Linkedin. 190 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych korzysta z LinkedIn, a następnie 87 milionów w Indiach. 59,1% tych użytkowników ma w wieku 24-34 lat. Linkedin to wiodąca platforma mediów społecznościowych do profesjonalnego networkingu i marketingu B2B. Najlepszym sposobem na wykorzystanie Linkedin w Twojej firmie jest rozszerzenie zasięgu poprzez narzędzia do generowania leadów i posty przywódcze myśli.
  • YouTube. Druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie z 2,6 miliarda użytkowników, YouTube oferuje możliwość stworzenia własnego kanału marki, który użytkownicy mogą subskrybować. Za pośrednictwem filmów na YouTube możesz wprowadzać produkty, zagłębiać się w tematy istotne dla Twojej marki i pozycjonować się jako lider myśli branżowej. Ponadto łatwo jest osadzić filmy z YouTube w innych postach w mediach społecznościowych: Po prostu skopiuj adres URL i wklej go do swojej kolekcji filmów na Facebooku, LinkedIn, Twitterze, a nawet w swojej witrynie.
  • TikTok. TikTok ma ponad miliard użytkowników miesięcznie. Markowe treści na tej platformie powinny polegać na dołączeniu do celu platformy: „inspirować kreatywność i przynosić radość”. Wszelkie treści, które jawnie przerywają wrażenia użytkownika, nie będą tu dobrze odtwarzane. Doświadczone małe firmy współpracują z twórcami treści i dzielą się własnymi beztroskimi filmami, które pozycjonują ich marki w pozytywnym świetle.
  • Pinterest. Z ponad 430 milionami użytkowników miesięcznie, z których ponad 70% to kobiety, Pinterest jest miejscem, w którym można dzielić się inspirującymi fotografiami jedzenia, mody, wystroju wnętrz i miejsc wakacyjnych. W rzeczywistości każdy produkt, w którym zdjęcie może wpłynąć na decyzję o zakupie, jest idealny dla Pinteresta. Możesz tworzyć “tablica”, aby użytkownicy mieli bezpośredni dostęp do treści tematycznych. Hashtagi pomogą przyciągnąć odbiorców do twoich “szpilek”. 

Rozwijanie marki za pośrednictwem mediów społecznościowych

Media społecznościowe to nie tylko przestrzeń, w której możesz przekazać wiadomość swojej marki. Daje ci to również szansę na ukształtowanie tego przesłania i dopracowanie strategii Twojej marki.

Kiedy zaczynasz budować markę, media społecznościowe powinny być kluczowym czynnikiem w sposobie przekazywania jej szerszemu światu. Od Twojej misji, wizji i wartości aż po promocje produktów, sieci społecznościowe dają możliwość przekazania, kim jesteś, co robisz i dlaczego jesteś ceniony przez swoich klientów.

Weźmy na przykład firmę taką jak Slack, platformę zarządzania projektami zaprojektowaną, aby pomóc zespołom w skuteczniejszej komunikacji. Marketinginsidergroup.com ocenia ją jako najlepszą markę nr 1 w mediach społecznościowych, po prostu dlatego, że żyje i tchnie swoim celem marki (aby zebrać „właściwe osoby, informacje i narzędzia do wykonania pracy”) za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jak? Dzieląc się wskazówkami dotyczącymi produktywności i artykułami informacyjnymi, które umożliwiają lepszą pracę zespołową.

Twój nacisk na rozwój marki w mediach społecznościowych powinien być podzielony między przekazywanie wiadomości o marce, rozwijanie liczby obserwujących (świadomość, jak opisano powyżej) i przekształcanie obserwujących w oddanych fanów i zwolenników Twojej marki. Ambasadorzy marki są tworzona w mediach społecznościowych, dając Twoim obserwatorom poczucie nagrody za zaangażowanie się w Twoją narrację.

Na przykład, możesz:

  • Daj ludziom status “najlepszego obserwatora”.
  • Zaproś obserwujących na premiery produktów i inne markowe wydarzenia.
  • Poproś obserwujących, aby zamienili się w narrację Twojej marki treściami gości.
  • Wyselekcjonuj treści swoich najbardziej wpływowych obserwujących, udostępniając je na własnych kanałach. Jest to znane jako treści generowane przez użytkowników lub UGC.

Ambasadorzy marki dostarczają dowodów na to, że Twoje wiadomości odzwierciedlają prawdę o tym, kim jesteś jako firma. Im więcej rzeczników konsumenckich stworzysz, tym bardziej autentyczny staje się przekaz Twojej marki.

Rozwijanie narracji w mediach społecznościowych

Historia, którą opowiadasz o swojej firmie w mediach społecznościowych, odgrywa ogromną rolę w kształtowaniu pomysłów na temat wartości, jaką wnosisz do życia ludzi. Dlatego ważne jest, aby poświęcić czas na kształtowanie narracji swojej marki w sposób, który reprezentuje Cię tak, jak chcesz być widziany.

Rozwijanie reputacji w sieciach społecznościowych wymaga zaprezentowania najlepszej wersji Twojej firmy, aby świat mógł ją zobaczyć. Spójrz na każdy aspekt tego, co robisz jako firma i swoje relacje z różnymi ludźmi, w tym pracownikami, dostawcami i klientami, a następnie skup się na tym, co jest wspaniałe w tych rzeczach.

Pomyśl o takich rzeczach jak:

  • Co sprawia, że jesteś świetnym pracodawcą i w jaki sposób Twoi ludzie pomagają kształtować historię Twojej marki (np. poprzez codzienne filmy).
  • Podróż od innowacji produktowych i usługowych poprzez produkcję i logistykę do klientów korzystających z tych produktów i usług.
  • Jak Twoi klienci mogą pomóc opowiedzieć Twoją historię, dzieląc się własnymi doświadczeniami (np. kuratorując swoje recenzje, zdjęcia i filmy na Twoich kanałach społecznościowych).

Przede wszystkim pamiętaj, że rozwijanie reputacji w mediach społecznościowych nie polega na publikowaniu każdego zdjęcia, filmu czy myśli. Marki odnoszące sukcesy starannie tworzą swoje narracje społeczne, aby pozytywnie wpływać na docelowych odbiorców. To świetne narzędzie do zarządzania własną reputacją w twoim sektorze.

Polecane posty