Sprzedaż produktów i usług na Twoim blogu

image
Nauka sprzedaży produktów i usług na swoim blogu to świetny sposób na regularne zarabianie na obserwującym blogu, jednocześnie dostarczając im treści lub towary, które cenią. Może to być naturalny krok dla odnoszących sukcesy blogerów, ponieważ budowanie zaufania odbiorców do twoich opinii i wiedzy w naturalny sposób prowadzi do tego, że ludzie chcą postępować zgodnie z Twoimi zaleceniami – w tym na co powinni wydać swoje pieniądze.
Dowiedz się więcej o sposobach zarabiania pieniędzy na własnej wiedzy specjalistycznej lub za pośrednictwem produktów cyfrowych i fizycznych oraz o tym, jak narzędzia Squarespace mogą ułatwić ten proces.

Jakie usługi możesz sprzedawać na blogu?

Jeśli założysz bloga, który koncentruje się na konkretnym zestawie umiejętności, możesz rozwinąć reputację eksperta w tej dziedzinie. Może to zachęcić ludzi do płacenia za twoją wiedzę, zatrudniając cię do wykonywania określonej pracy. Jeśli masz stronę bio, możesz założyć Tip Jar, aby pomóc Ci uzyskać dodatkowy uznaniowy dochód.

Na przykład ekspert od majsterkowania, który pisze o majsterkowaniu, może wykorzystać treści bloga jako sposób na budowanie bazy klientów. Jeśli ta osoba opublikuje, powiedzmy, konkretną technikę układania płytek podłogowych, mówi to potencjalnym klientom, że mogą być również właściwą osobą do układania płytek podłogowych.

Unikaj pokusy jawnego sprzedawania swojej wiedzy na swoim blogu (np. „10 powodów, dla których powinieneś mnie zatrudnić do układania płytek podłogowych”), ponieważ mówi to odbiorcom, że po prostu rzucasz się do nich do pracy. Ten ton z większym prawdopodobieństwem zaintryguje czytelników. Zamiast tego przedstaw treści swojego bloga jako bezpłatną poradę, jak osiągnąć wysokie standardy, których się trzymasz. To pozycjonuje Cię jako autorytet tematyczny i buduje zaufanie do Twojego bloga, co jest również dobre dla jego optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Możesz poprosić obserwujących, aby okazali uznanie za dzielenie się swoją wiedzą z okazjonalną wskazówką i skierowali ich do linku do słoika z napiwkami.

Sprzedaż produktów cyfrowych na Twoim blogu

Oprócz pomocy w sprzedaży usług, wiedza, którą demonstrujesz za pośrednictwem swojego bloga, może również pomóc w sprzedaży produktów cyfrowych związanych z tą wiedzą. Produkty cyfrowe obejmują takie rzeczy jak oficjalne dokumenty, szablony projektów oraz dostęp do kursów i zajęć.
Możesz nie myśleć o sobie jako wykwalifikowanym do edukowania ludzi w swojej niszy, ale miesięczne liczby odwiedzających mogą ci powiedzieć inaczej. Jeśli setki lub tysiące osób polega na Twoim blogu jako zwykłym źródle zaufanych informacji, oznacza to, że podajesz im informacje, które cenią. Możesz wykorzystać swoją uznaną wiedzę jako źródło dochodu.
Jedną z zalet sprzedaży produktów cyfrowych jest to, że zazwyczaj nie masz żadnych kosztów produkcji ani wysyłki, o które możesz się martwić. Dochód, który osiągasz, to w dużej mierze zysk, minus wszystko, co wydajesz na narzędzia cyfrowe do tworzenia swoich produktów.

Kolejną korzyścią jest to, że jest to w dużej mierze dochód pasywny. Innymi słowy, nie musisz aktywnie pracować nad samym produktem po utworzeniu treści. Po prostu dodaj go do swojego bloga, a następnie promuj go na swoim blogu i mediach społecznościowych, a wkrótce powinieneś zacząć widzieć z niego obrót.

Po wymyśleniu świetnych pomysłów na produkty cyfrowe, będziesz potrzebować strategii ich tworzenia i promowania. Na przykład zajęcia wideo nie są pisane scenariuszem, filmowane, edytowane i sprzedawane z dnia na dzień. Biorą badania, planowanie i czas na tworzenie, polerowanie i promowanie każdego z nich. Pomocne może być sporządzenie planu, jak i kiedy wykonasz każdy krok.

Sprzedaż fizycznych produktów na twoim blogu

Kiedy myślimy o zarabianiu na życie ze sprzedaży bloga, mamy tendencję do myślenia najpierw o usługach i produktach cyfrowych, ponieważ blogi to platformy, na których ludzie dzielą się swoją wiedzą. Ale blogi to także świetne miejsca do sprzedaży fizycznych produktów związanych z rzeczami, o których piszesz.
Korzystając z wcześniejszego przykładu, ekspert od majsterkowania, który autorytacyjnie pisze o kafelkach podłogowych, może, oprócz sprzedaży swoich usług i wiedzy, pomyśleć o sprzedaży produktów związanych z układaniem płytek na swojej stronie. Mogą na przykład użyć określonego kleju lub fugi, którą aktywnie popierają. Produkty te można łatwo zintegrować ze sklepem internetowym utworzonym jako dodatkowa strona na blogu. Niektórzy popularni blogerzy produkują również koszulki, torby na zakupy, guziki i inne niestandardowe towary, które promują sam blog.
Nie musisz nawet samodzielnie magazynować produktów. Jeśli marki, które tworzą produkty, które chcesz sprzedać, prowadzą programy marketingu afiliacyjnego, możesz zarabiać na życie, przewożąc odbiorców do ich stron internetowych, zarabiając prowizję za każdym razem, gdy dokonują zakupu za pośrednictwem niestandardowego linku.
Alternatywnie, możesz chcieć działać jako tak zwany spedytor. Drop shipping to model realizacji zamówień, w którym nie przechowujesz sprzedawanych produktów w magazynie. Zamiast tego kupujesz zapasy od strony trzeciej za każdym razem, gdy zamówienie jest składane przez jednego z Twoich klientów, a strona trzecia wysyła je bezpośrednio do klienta.
Niezależnie od tego, czy wybierzesz jeden – czy wszystkie – z tych sposobów sprzedaży na swoim blogu, produkty i usługi są świetnym sposobem na zwiększenie dodatkowego dochodu. Jeśli prowadzisz popularnego bloga z lojalnymi odbiorcami, Twoje treści mogą w rzeczywistości stać się Twoim głównym źródłem dochodu.

Polecane posty